Branchenieuws Op www.expovisie.nl vindt u nog veel meer nieuws! ExpoShow verschuift naar december E xpoShow, de vakbeurs voor de makers van live communicatie, wordt verplaatst naar 12 en 13 december. De beurs stond gepland op 9 en 10 mei aanstaande, in de Brabanthallen in ’s-Hertogenbosch. “We kunnen de deelnemers op dit moment niet de kwaliteit garanderen die wij voorstaan”, aldus organisator Wim Koemans. “Teveel potentieel geïnteresseerden blijven te lang de kat uit de boom kijken waardoor straks de tijd ontbreekt om een degelijk georganiseerd event neer te zetten. Tussen de positieve afronding van ons onderzoek in juni 2011 naar de haalbaarheid van de ExpoShow, en de start van de verkoop in oktober 2011, is er bij veel bedrijven nogal wat veranderd wat betreft het toekomstperspectief. Het aanvankelijke enthousiasme voor deelname veranderde gaandeweg in een wat afwachtende houding. Uiteraard hebben wij begrip voor deze situatie, maar wij willen geen verkeerde verwachtingen wekken naar onze deelnemers- en bezoekersdoelgroep. Als verantwoordelijk organisator moet je dan een besluit nemen over de status van de beurs: we doen het goed of we doen het niet.” Volgens mede-organisator Peter van Os is een beurs voor de makers van live communicatie nog steeds een ‘missing link’ op de Nederlandse en Belgische beursagenda. Hij ziet in het uitstellen van de beurs naar december een kans voor bedrijven die nu nog afwachtend zijn: “Op dit moment toetst ons acquisitieteam de bereidheid bij onze deelnemersdoelgroep om wel een besluit te kunnen nemen voor een december-editie. Zodra we dit beeld duidelijk hebben kunnen we nieuwe stappen nemen. Voor nu wordt de periode tot mei te kort om zaken goed te kunnen regelen.” s Marieke Leenhouts nieuwe product manager Aquatech A msterdam RAI heeft Marieke Leenhouts benoemd tot product manager Aquatech. Leenhouts volgt hiermee Julia Hoferichter op en wordt verantwoordelijk voor Aquatech Amsterdam en Aquatech USA. Leenhouts werkt sinds 2004 bij Amsterdam RAI, eerst als pers & pr manager en vervolgens als communications & pr manager van de Aquatech-beurzen, het congres Aquaterra en de International Water Week. Daarvoor was zij werkzaam in verschillende marketing en communicatie functies bij MCS Public Relations, Het Institute for International Research (IIR) en Randstad Uitzendbureau. s 058 Eric Broekaart nieuwe directeur MECC Maastricht ric Broekaart is de nieuwe directeur van MECC Maastricht. Met de benoeming van de geboren Limburger verwacht het MECC zowel de regionale als internationale functie van Maastricht verder te kunnen versterken. E De 49-jarige Broekaart was tot vorig jaar als directeur Sales Beurzen & Evenementen commercieel verantwoordelijk voor de beurs- en eventlocaties van Libéma. In het decennium daarvoor heeft hij als directeur van de IJsselhallen in Zwolle, de traditionele veehallen succesvol weten te transformeren tot een multifunctioneel evenementencomplex. Daarnaast heeft hij het aansprekende evenement Lego World, dat tegenwoordig meer dan 75.000 bezoekers trekt, in samenwerking met Lego bedacht en ontwikkeld. Broekaart volgt René Hanssen op, die zes jaar directeur van MECC Maastricht is geweest. Volgens de berichten was de reden voor zijn vertrek ‘dat het MECC een nieuwe fase had bereikt, waarbij de koers die het afgelopen jaar is ingeslagen een goede basis vormt. Het is nu aan anderen om het beleid verder vorm te geven en ten uitvoer te brengen.’ s Pagina 57

Pagina 59

Interactieve digi-krant, deze vakblad of spaarprogramma is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal zetten van digitale publicaties.

Expovisie voorjaar 2012 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication