s De wanden vormden samen een virtuele supermarkt. s De sapjesbar bleek een voltreffer. op Natural Ingredients weten op welke andere markten DSM actief is. Met 22.000 werknemers op meer dan tweehonderd locaties wereldwijd is het nauwelijks te volgen in welke domeinen de groep actief is. Maar alle hebben ze dit gemeen: er komt veel research aan te pas en het is gericht op duurzaamheid. Virtuele supermarkt Terug naar de voedingsindustrie. Op FiE-Ni pakte DSM uit met een zeventig vierkante meter grote eilandstand met twee verdiepingen. Op de benedenverdieping werd de blik getrokken naar drie massieve wanden die de open ruimte verdeelden. Elke wand was aan beide zijden bekleed met twee grote LCD-schermen die per twee een specifieke markt toonden: bakkerijproducten, smaakversterkers, melkproducten, babyvoeding, voedingssupplementen en dranken. Elke zijde kreeg kleuraccenten die refereerden aan het toepassingsgebied; de visuele eenheid werd gecreëerd middels het DSM-logo waarin alle kleuren terugkwamen en door de heldergroene lichtkrans onder elke wand. Het groene Quality for Life TM logo moest de bezoekers eraan herinneren dat we wel degelijk op de beurs Natural Ingredients waren. Samen vormden de wanden een virtuele supermarkt: bezoekers konden langs de rayons lopen en op de touch screens dagverse producten als melk, vruchtensap, yoghurt, bier of wijn aanklikken. Telkens volgde een kleine demo met wat uitleg over de wijze waarop DSM heeft bijgedragen aan de totstandkoming van het product. Baklucht Bestaande klanten ontmoeten en relaties onderhouden was een belangrijke insteek voor de deelname van DSM aan FiE-Ni. Op de bovenverdieping van de stand werden de bestaande relaties verwelkomd met een natje en een droogje om bij te praten over lopende projecten en nieuwe plannen. Maar ook op de benedenverdieping hoefden de bezoekers geen honger te lijden. De sapjesbar bleek een voltreffer op elk moment van de beurs. De live demonstratie door een banketbakker en vooral de koekjes en gebakjes die hij tevoorschijn toverde, werkten als een magneet op de bezoekers van FiE-Ni. Dat de zoete baklucht zich overal door de hal verspreidde, was lekker meegenomen. Heel wat bezoekers hebben zich in de hallen van Paris Nord-Villepinte vooral door hun neus laten leiden. s Van kolenmijn tot Life Sciences en Material Sciences Het huidige DSM begon in 1902 als uitbater van een kolenmijn. In 1939 bouwde de onderneming in Geleen een eerste Centraal Laboratorium. Tot de sluiting van de mijn in 1973 bleven de activiteiten zich in de petrochemische sfeer situeren en tot 2000 volgde een verdere diversificatie in diverse disciplines van de industriële chemie. In 1998 neemt DSM de groep Gist Brocades over en twee jaar later ook Roche Vitamines & Fine Chemicals. Hier worden twee belangrijke peilers van de huidige activiteiten verankerd: DSM Food Specialties en DSM Nutritional Products. Samen met DSM Pharmaceutical Products vormt dit de Life Sciences kant van het activiteitenpallet. Aan de Material Sciences kant werden de activiteiten ondergebracht in engineering plastics, fibers & resins, bio-based products en biomedische toepassingen. 013 Pagina 12

Pagina 14

Interactieve ekrant, deze sportblad of uitgave is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het naar een digitale publicatie omzetten van digitale publicaties.

Expovisie voorjaar 2012 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication