Eerste Hulp Bij Beurzen 2011 Beursthema: samenhang, geen saus 0e zijn over de gebruikelijke standpresentatie zijn. Nee, het moet juist de basis zijn die helpt om het hele beurstraject te stroomlijnen. et in één compacte zin het thema op papier. Vanuit dit thema ga je keuzes maken voor alle facetten van de beursdeelname. Het voorkomt dat je zijwegen bewandelt die leiden tot een dif- Z fuus beeld in de communicatie. Een beursdeelname is een piekmoment op het gebied van klantencontact. Zorg voor eenduidige communicatie met een duidelijk speerpunt. ✚ Gestructureerd informatie verzamelen vraagt voorbereiding Hoe komt degene die de opvolging doet aan de benodigde informatie? Bedenk vooraf hoe de standbemanning de benodigde contactgegevens verzamelt en rapporteert over wat er afgesproken is met deze (potentiële) klant. et mag duidelijk zijn een gestructure e rd e a a n p a k m e e r w e r k e n onduidelijkheden in de vervolgfase voorkomt. Zorg daarom voor een registratiesysteem, digitaal of met formuleren. Kijk eerst of je aan kunt haken bij de registratie van de beursorganisator. En laat het niet gebeuren dat de verzamelde informatie kwijt raakt (wat veelvuldig voorkomt). Maak dus iemand verantwoordelijk voor het (dagelijks) inzamelen van de informatie en zorg dat er snel kopieën komen. ✚ H De beursstand is niet de beursdeelname e beursstand is de fysieke uiting van de beursdeelname. Omdat we visueel zijn ingesteld en omdat we hier organisatorisch de meeste tijd in steken lijkt het er soms op dat de beursstand de beursdeelname is. Als je al meer eerste hulp bij beurzen tot je genomen hebt, weet je dat dit een verkeerde zienswijze is. De beursstand is de fysieke uitwerking van de gekozen beursstrategie en vormt samen met andere D aspecten als het beursteam, de communicatie en de beursactiviteiten een onlosmakelijk geheel. Dit geldt ook voor standaard standbouw die door de beursorganisator wordt aangeboden. Ook in dat geval moeten er keuzes worden gemaakt. Denk aan de standplaats, de standvorm en de inrichting van de stand. ✚ 027 Pagina 26

Pagina 28

Heeft u een flyer, online publisher of e-whitepapers? Gebruik Online Touch: onderzoeksrapport digitaliseren.

EHBB 2011 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication