Standbemanning Standbemanner is geen beroep tandbemanner is geen beroep. De mensen het standteam vormen hebben een andere functie binnen jouw bedrijf; voeren normaliter andere werkzaamheden uit. Of het zijn tijdelijke krachten, die je voor deze tijdelijke activiteit tot je beschik- S king hebt. Al deze mensen hebben dus extra begeleiding nodig. Anders neigen ze hetzelfde te doen wat ze dagelijks doen, bijvoorbeeld achter een bureau zitten, bellen of veel aandacht geven aan hun vaste klanten. Het is zaak om ze vooraf goed te instrueren over (en liefst ook te trainen in) wat van hen verwacht wordt tijdens de beurs. En om ervoor te zorgen dat ze zich losmaken van een dagelijkse beslommeringen. ✚ Hostesses bind je met een goed verhaal Huur je een hostess of andere tijdelijke medewerker in? Zorg dan dat die goed op de hoogte is van het bedrijf, de mensen, de beursdoelstelling en de werkzaamheden. Niets is dodelijker voor het efficiënt functioneren van tijdelijke krachten dan een gebrek aan essentiële informatie! ertel iets over het bedrijf. Wat jullie doen en in wat voor een sector jullie actief zijn. Wat de historie van het bedrijf is en hoe jullie in de markt bekend staan. Wat jullie sterkste troeven zijn en welke waarden het bedrijf koestert. Wat de actuele nieuwsfeiten rondom het bedrijf zijn of welke geruchten er de ronde doen en hoe hierop gereageerd moet worden. Vertel iets over de mensen. Welke mensen zijn het gezicht van het bedrijf. Welke mensen staan er op de stand en wat zijn hun taken en verantwoordelijkheden. Zijn er bepaalde eigenschappen van bepaalde mensen waarmee ze rekening moeten houden. Hetzelfde voor beursbezoekers en relaties. Wat voor type mensen zijn dat. Hoe moeten die benaderd worden. Zijn er nog speciale gasten bij. Vertel iets over de doelstelling. Waarom neemt het bedrijf deel aan de beurs. Wat willen jullie uitstralen. Wat zijn de concrete targets. Wat en hoe wordt er geregistreerd en/ V of gemeten. Welke activiteiten zijn er op en rond de beurs om die doelstelling te behalen. Vertel iets over de werkzaamheden. Wat wordt er van de betreffende persoon verwacht. Waar in de stand moet die staan. Welke houding moet die aannemen. Welke taken moet die verrichten. Wanneer en hoe kan die pauzeren. Aan wie moet die rapporteren en wat en wanneer. Maak hier een verhaal van. Het gaat in eerste instantie niet om een checklist, maar om het scheppen van een band met het bedrijf en het bewerkstelligen van de gewenste attitude bij de tijdelijke medewerker. ✚ STANDBOUW Vink Standbouw ontwerpt en realiseert opvallende producties en plaatst deze in binnen- en buitenland. De mix van creativiteit, direct en persoonlijk contact en een no-nonsense mentaliteit staat garant voor onderscheidende en opvallende presentaties. Admiraal Trompstraat 12 3115 HJ Schiedam T +31 (0)10 426 84 17 F +31 (0)10 426 90 09 E vink@vink.net www.vink.net 028 Pagina 27

Pagina 29

Voor maandbladen, online PDF's en jaarverslagen zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw catalogi.

EHBB 2011 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication