Standconcept Tekst Judith Munster Beeld Brandbase Sanex: Held op de huishoudbeurs Sanex weet aan elke beursdeelname een verfrissende draai te geven. Dit jaar stond het huishoudbeursconcept in het teken van Sanex Zero%. Daar waren niet alleen de beursbezoekers blij mee, maar ook veel mensen in Gambia… D e opdracht luidde: ‘Breng met de huidige stand de Sanex Zero% producten en het FairWater-project onder de aandacht van de huishoudbeursbezoekers.’ “De slogan van de campagne ‘Schoon water hier, Schoon water daar' hebben we letterlijk genomen”, vat Marvin Pupping van Brandbase het concept in een notendop samen. “De bezoekers konden via een Kop van Jut-opstelling symbolisch water van Nederland naar Gambia pompen. Bij het bereiken van een bepaald aantal liters won je een Sanex Zero% product. Het spel werd begeleid door een enthousiaste presentator.” Een maand schoon water Sanex is sinds 1990 producent van huidverzorgingsproducten. Eén van de nieuwste producten is Sanex Zero% douchegel. Nicolette Polak, marketing manager a.i. van Sanex vertelt: “Sanex Zero% douchegel is biologisch afbreekbaar, waardoor je huid gezond blijft en het afvalwater zo min mogelijk wordt vervuild. Vorig jaar zijn we in samenwerking met de non-profitorganisatie FairWater gestart met de campagne ‘Schoon water hier, schoon water daar’. Door het kopen van een Sanex Zero% product krijgt één persoon in Gambia een maand lang schoon drinkwater. Ook via de actiesite www.schoonwaterhierschoonwaterdaar.nl kunnen websitebezoekers een maand schoon water geven: ze klikken een knop aan en klaar. Dertigduizend maanden schoon water staat gelijk aan de plaatsing van één duurzame blauwe waterpomp. In totaal zijn er tot nu toe 31 ‘blue pomps’ bij elkaar gespaard, waarvan er al 22 daadwerkelijk in Gambia zijn geplaatst.” Activate-campagne Twee jaar geleden startte Sanex met de campagne ‘Welke Sanex is jouw Sanex?’ Een activatie-campagne met als doel om de Sanex-producten in de breedte bij vrouwen onder de aandacht te brengen. Polak: “We hebben toen een pitch uitgeschreven, waarbij Brandbase het leukste idee had. Bovendien klikte het goed tussen ons. Ondertussen hebben we met deze campagne twee keer op de huishoudbeurs 022 ■ Veel beursbezoekers deden de Sanex-test. ■ Het ‘watercilinder en blue pomp’-spel werd speciaal voor de Sanex-stand ontwikkeld. gestaan, twee keer op de Margriet Winter Fair en één keer op de Libelle Zomerweek. Daarnaast hebben we nog een tour door Nederland gedaan, waarbij we aanwezig waren op grote evenementen. De basis is steeds 'Welke Sanex is jouw Sanex?'Dat is de overkoepelende campagne, waarbij standbezoekers via een test op de computer uitvinden welk product het beste bij hun huidtype past. Daarnaast heeft elke beursdeelname een andere ‘activatie’. We willen de mensen iedere keer verrassen met nieuwe elementen en een andere boodschap. Vorig jaar was dat bijvoorbeeld: ‘Sanex for me’ en dit jaar ‘Sanex Zero als hero’.” Pagina 21

Pagina 23

Interactieve digitale relatiemagazine, deze clubblad of archief is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online bladerbaar op uw website plaatsen van digi lesmateriaal.

Expovisie zomer 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication