Voorwoord Échte beurzenbeurs Beste lezer, H et is de organisatoren van de ExpoShow niet gelukt om de eerste editie van deze ‘beurzenbeurs’ in mei te laten 054 “ Tapijt leggen met een veiligheidshelm op je kop... moet dat? Ja, dat moet!” Standbouw Strikter veiligheidsbeleid plaatsvinden. Wel interesse, maar teveel aarzeling bij de potentiële deelnemers, is samengevat hun analyse. Het bleef daardoor te lang onzeker om een kwalitatief goed deelnemersveld te kunnen garanderen. Verbazingwekkend is het niet. Hetzelfde beleefden wij toen we in 2010 Expovisie Live als zelfstandige beurs wilden organiseren en dezelfde conclusie moesten trekken. Vorig jaar zomer kozen we er als Expovisie voor om in 2012 geen nieuwe poging te wagen en ook niet bij het initiatief ExpoShow aan te haken. Na een positief eerste kwartaal, was de standbouwmarkt vrij wel tot stilstand gekomen en de economische voorspellingen voor 2012 maakten duidelij k dat van herstel nog geen sprake kon zij n. We kunnen ons echter niet achter de slechte economie verschuilen. Immers, wat zeg je als bedrij f actief in de beurzenbranche tegen je klanten? Als het goed is: ‘Wij bieden een zeer effectief medium, wat een bewezen positieve bij drage levert aan uw bedrij fsvoering’. Waarom zij n er dan zo weinig bedrij ven in onze branche die zelf gebruik maken van het medium? Met alle initiatieven die wij zelf hebben ontplooit - vij f maal succesvol een Expovisie Live paviljoen op de beurs Evenement; de op de branche zelf gerichte beurs ‘Suppliers to Exhibitions’; en de al eerder genoemde, geannuleerde zelfstandige versie van Expovisie Live - konden we telkens concluderen dat er tussen de tien en vij ftien bedrij ven zij n die gelij k mee willen doen en het belang van een beurzenbeurs onderschrij ven en dat de rest van de bedrij ven deelname (eindeloos) voor zich uitschuift. Kij k je naar deelnames van bedrij ven uit onze branche op andere beurzen, dan kom je telkens dezelfde drie tot vij f bedrij ven tegen. Voor een beurs die een goed overzicht geeft van de vele gespecialiseerde dienstverleners die onze branche rij k is, zij n er meer enthousiastelingen nodig. Ook als die beurs gelij ktij dig met andere marketingbeurzen als Event en PromZ Event, De Marketingdagen of Marcom plaatsvindt. Laten we niet langer de bakker zij n die zij n eigen brood niet eet en in 2013 wel een échte beurzenbeurs neerzetten. s Edwin Nunnink Edwin.nunnink@hetportaal.com Colofon JAARGANG 61, VOORJAAR 2012, Expovisie nummer 611, vakblad VOOR DE EXPOBRANCHE. OPLAGE: 9.000 exemplaren. FREQUENTIE: vier keer per jaar. UITGEVERIJ: Het Portaal Uitgevers, Postbus 125, 1520 AC Wormerveer, T: (075) 6475747, F: (075) 6284914, E: expovisie@hetportaal.com, I: www.expovisie.nl REDactie: Edwin Nunnink (Hoofdredacteur Nederland), Christophe Landuyt (Hoofdredacteur België), Judith Munster (Eindredactie). UITGEVER: Edwin Nunnink. ABONNEMENTEN: Els Metselaar (abonnementen@hetportaal.com), Nederland en België: € 84,36 per jaar (excl BTW), Europa: € 88,36 per jaar, Studenten: € 46,35 per jaar. Abonnementen worden afgesloten voor een jaar en verlengd tot wederopzegging. Opzeggen: schriftelijk twee maanden voor afloop van de abonnementsperiode. VERZENDING BELGIË: 4x per jaar, maart, juni, september, december. Erkenningsnummer P309948. Afgiftekantoor Antwerpen X. ADVERTENTIES: Mart Mulder (mart.mulder@hetportaal. com), T: (06) 54317087. TRAFFIC: Monique Zijlstra (traffic@hetportaal.com), T: (075) 6475747. VORMGEVING: Aryen Bouwmeester, Dirk van den Burgh, SDA Print + Media. DRUK: SDA Print + Media. COVER: Photos and More (Audi op CeBIT 2012 door A&A Expo International) 005 Pagina 4

Pagina 6

Interactieve internet archief, deze krant of archief is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van papier naar digitaal converteren van e-edities.

Expovisie voorjaar 2012 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication