w Typisch staaltje oil Een park op een technische beurs Vialis nam deel aan de grootste verkeersbeurs van Europa, de Intertraffic in de RAI. Vialis is een grote leverancier van producten, oplossingen en services op mobiliteitsgebied. Hun deelname had als doel om te luisteren naar de markt, naar de doelgroep. Door echt aandacht te schenken aan hun bezoekers. Pennock: “Dan moet je je producten en diensten even naar de achtergrond schuiven en gaan luisteren. En eigenlijk niet op een drukke beurs gaan staan. Dus maakten we voor Vialis een park: de enige plek zonder verkeerstechniek. De plek waar je ontspant en bijpraat. Dat leverde een zeer relaxte, ontwapenende stand op. Met af en toe een ‘commercial break’: korte spotjes onder leiding van Chimène van Oosterhout. De stand leverde veel pret en veel succes op.” De spiegelstand Voor het high-end espressomerk Piazza d’Oro maakte oil een stand op Venuez, de beurs voor de top van de horeca: clubs, toprestaurants en grand cafés. Pennock: “Het idee was het creëren van de ultieme plek om in opperste concentratie te kunnen genieten van deze koffie. En dus lieten we alles weg: logo, beeld, geluid en zelfs vloerbedekking. We maakten een ijle ruimte van 18 m² met vliegende kop en schotels boven een spiegelende vloer. In afwachting van de bezoeker die van perfecte espresso ging genieten. Een beetje eng, maar wel mooi.” De anecdotes die de lijn groot maken Een heikel onderwerp als de Noord/Zuidlijn, Amsterdams nieuwste metro, maak je niet zomaar populair. Pennock: “Op basis van de strategie die was ingezet om open en helder te vertellen wat er rondom de lijn en onder de Amsterdamse grond gebeurde, maakten we een plan om het informatiecentrum op het Centraal Station aan te passen. Teneinde het publiek op z’n minst verbaasd, en hOpelijk een beetje trots te krijgen. We vonden in de kleinste details de aanleiding om het grote, stoere verhaal te vertellen. Bijvoorbeeld: het feit dat de grond onder de winkels van het Damrak 4 mm werd opgetild voor het boren van de tunnels, leidde tot het ontwerp van paskamers waar over deze, en meer bijzondere technieken wordt verteld. Inclusief de paskamer waar de cocktailjurkjes dit seizoen 4 mm hoger hangen…” 031 w w Pagina 30

Pagina 32

Heeft u een pdf, onlinebook of erapporten? Gebruik Online Touch: rapport digitaal bladerbaar uitgeven.

Expovisie voorjaar 2012 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication