AV-wijzer 2012 Bedrijfsprofielen Tekst Judith Munster Beeld BanoPro BanoPro durft voorop te lopen ‘Your Event is our Business’ luidt de tagline van de Groningse AV-specialist BanoPro. En zo is het, al bijna vijftig jaar. Maar op de lauweren rusten zit er niet in… “Wij gaan op volle kracht vooruit”, aldus de enthousiaste directeur Erwin Balkema. “We hebben altijd voorop gelopen in onze branche en dat blijven we doen.” Vier jaar geleden was BanoPro één van de eerste full service rental & staging bedrijven met een eigen designafdeling. Bij BanoPro huur je geen mengtafel, videowall en technicus, bij BanoPro draait het om maatwerk. “Wij leveren een totaalproduct”, legt directeur Erwin Balkema uit. “Onze designafdeling kan een evenement door middel van 3D-ontwerpen voor de klant visualiseren. We gebruiken hierbij de plattegronden van de locatie. De ruimte wordt vervolgens zo ingedeeld dat het voor de klant zichtbaar wordt hoe het evenement eruit gaat zien. Het podium, de tafelschikking, de verlichting, het beeldscherm... alles nemen we in dat plaatje mee. Als we een ontwerp bij een klant neerleggen, discussiëren we niet over een laptopaansluiting of een speaker meer of minder. Dan praten we in termen van sfeer en hoe de klant het gewenste doel kan bereiken. De klant wil een bepaalde beleving neerzetOp 23, 24 en 25 juni 2011 stond Groningen in het teken van Swingin’ Groningen, een gratis festival met een focus op jazz. BanoPro verzorgde de podia, geluid-, licht-, beeld- en decorfaciliteiten op het Waagplein en de Grote markt en de VIP-partijen van Energy Valley en GasTerra. ten en dáár zorgen wij voor. Hoe we dat technisch doen is onze zorg, niet die van de klant.” 072 Voor het Financieele Dagblad verzorgde BanoPro de technische productie en realisatie van de FD Summit 2012. In de Westergasfabriek in Amsterdam werd een volledige ronde opzet gecreëerd, met een ronde stage en tribunes. Presentaties en live video werden vertoond middels een op maat gemaakt 360-graden projectiescherm. De grote ommekeer Dit is echt de grote ommekeer in de laatste jaren: op deze manier met de technische kant van evenementen omgaan. “Tien jaar geleden ‘deden’ we nog de techniek. Tegenwoordig verwachten klanten van ons dat het met de techniek wel goed zit, en terecht. Ze willen en hoeven zich daar geen zorgen over te maken. In plaats daarvan kunnen ze focussen op de totaalbeleving van het evenement.” Het allerbelangrijkste bij BanoPro is dan ook kwaliteit. Balkema: “Wij gaan alleen voor de allerhoogste kwaliteit. Dat geldt voor de apparatuur die we inzetten, maar ook voor onze dienstverlening. Van het begin tot het eind willen we het vertrouwen en de verwachtingen die klanten hebben, bevestigen en zelfs overtreffen. Dat betekent dus ook: vriendelijk de telefoon opnemen, snel terugbellen, snelle offertes maken, geen ‘nee’ verkopen als iets niet mogelijk blijkt te zijn, maar suggesties geven hoe het wel kan, oplossingsgericht denken, respectvol met je klanten omgaan, zorgen dat bedrijf, wagenpark en personeel er verzorgd uitziet... Het gaat erom dat je waarmaakt Pagina 71

Pagina 73

Voor uitgaven, online nieuwsbrieven en onderwijscatalogussen zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw nieuwsbrieven.

Expovisie zomer 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication