Beursmensen Op www.expovisie.nl vindt u nog veel meer nieuws! R Riemer Rijpkema meest invloedrijke eventprofessional 2011 iemer Rijpkema is gekozen tot meest invloedrijke eventprofessional van 2011. De prijs werd op de beurs event 12 uitgereikt. Rijpkema ontving de award voor zijn inspanningen met CLC-VECTA op het gebied van onder meer onderzoek en het leggen van betekenisvolle verbindingen. De verkiezing voor de meest invloedrijke eventprofessional werd voor de tweede keer georganiseerd door Eventbranche.nl. In december werd de lijst van genomineerden gepubliceerd waarna er gestemd kon worden. Deze stemmen telde voor één derde mee, de redactie van Eventbranche.nl en een vakjury namen tweederde van de stemmen voor hun rekening. Onder leiding van Rijpkema kreeg het onderzoekscentrum van CLC-VECTA vorm door de opzet van diverse onderzoeken en waardemodellen in de live communicatie branche. Daarnaast was CLC-VECTA een drijvende kracht achter de nieuwe opzet van de 'Gouden Giraffe, Live Communication Award', het podium waar succesvolle live communicatie concepten worden beloond. Verder sprong Rijpkema met andere brancheverenigingen in de bres tegen diverse wet- en regelgeving. s Pieter Simons business developer bij Jaarbeurs Utrecht P ieter Simons is per 16 april aan het management van Jaarbeurs Utrecht toegevoegd in de rol van business developer. In zijn nieuwe rol als business developer is Pieter Simons verantwoordelijk voor het (mede) initiëren en verwerven van new business en het ontwikkelen van nieuwe concepten en modellen met de focus op High Five. High Five is zowel een alles-in-één formule als een fysieke plaats binnen Jaarbeurs Utrecht. Pieter Simons heeft de afgelopen tien jaar bij Jaarbeurs Exhibitions & Media / VNU Exhibitions Europe gewerkt als achtereenvolgens project- en clustermanager op het IT portfolio en brengt ruim twintig jaar ervaring in de beurzen- en evenementenbranche mee, die hij onder andere opdeed bij Libéma, Ahoy Rotterdam en Media Development Europe. s H Hapéco versterkt Dietmar Eiden hoofd Trade Fair Management bij Koelnmesse D 058 ietmar Eiden (42) is aangesteld als het nieuwe hoofd van de divisie Trade Fair Management bij Koelnmesse. Met ingang van 1 mei is hij onder andere verantwoordelijk voor alle evenementen op het gebied van de branches food en foodtechnologie. Hierbij behoren onder meer de bekende Anuga-beurs, de internationale snoep en koekbeurs ISM en AnugaFoodTec. Na zijn studie economie werkte Dietmar Eiden onder andere bij het reclamebureau BBDO en was productmanager voor 3M. Op 1 januari 2005 trad hij in dienst bij Koelnmesse en was hij onder andere projectmanager van Anuga, 's werelds grootste beurs op het gebied van eten en drinken. Dietmar Eiden vervangt Peter Grothues. Na bijna zeventien jaar bij Koelnmesse te hebben gewerkt, besloot Grothues zijn carrière elders voort te zetten. s al veertig jaar designmeubilair op beurzen, congressen en evenementen, zowel in Nederland als in het buitenland. Bas Blok werkte onder andere bij Laarhoven design en Dehullu. s team met Bas Blok et team van Hapéco is versterkt met salesmanager Bas Blok. Hapéco verhuurt De Boer Structures e Boer Structures heeft Arnout de Hair (48) tot CEO benoemd. Hij treedt per 1 juli 2012 aan als opvolger van Lucas Covers die het bedrijf zal verlaten. Arnout de Hair benoemd tot CEO D De Hair is ruim veertien jaar werkzaam bij De Boer. Hij bekleedde verschillende directiefuncties op het gebied van logistieken IT. Sinds 2001 was hij operationeel directeur. Arnout de Hair heeft economie en logistiek gestudeerd aan de KMA in Breda en bedrijfskunde bij het IBO in Zeist. Hij heeft zes jaar bij de Koninklijk Landmacht gewerkt en is daarna vijf jaar bij Menken van Grieken verantwoordelijk geweest als logistiek manager. s Pagina 57

Pagina 59

Interactieve digi-tijdschrift, deze weekblad of vakblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal maken van online catalogussen.

Expovisie zomer 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication