Standbemanning Trek de aandacht van de pers Jouw bedrijf introduceert haar nieuwste product op de komende vakbeur s. Hoe zorg je ervoor dat de vakpers deze noviteit signaleert? ersbadges. Meestal dragen mensen van de pers speciale persbadges. Zorg ervoor dat de standbemanners goed op de badges letten, zodat ze snel weten wanneer ze met een redacteur te maken hebben. Als de redacteur geïnteresseerd is in een demonstratie, doe dit dan meteen en vraag niet of ze later terug willen komen. Dit doen ze meestal toch niet. Geven jullie giveaways? Geef er dan ook één aan de redacteur, zodat hij zich Jouw bedrijf herinnert als hij weer op de redactie is. Interview. Een interview met de directeur spreekt meer aan dan een interview met een 'gewone' werknemer. Zorg dat de belangrijkste personen binnen uw organisatie één of twee dagen op de beurs aanwezig zijn en laat dat vooraf via een persbericht aan de betreffende vakpers weten. Perskamer. Elke beurs heeft een perskamer. Maak er gebruik van! Leg jouw – opvallende! – persmap op een opvallende plaats en check elke dag even of er nog genoeg persmappen beschikbaar zijn. In een persmap stop je informatie over het nieuwste product, liefst met fotomateriaal, bedrijfsinfo en een visitekaartje. Persconferentie. Geef een persconferentie over jullie nieuwe product of dienst. Doe dit bij voorkeur tijdens de beurs, maar niet op de stand. Let op dat je voldoende persmateriaal hebt om uit te delen. Ook is het handig dat de directeur of de verantwoordelijke voor het nieuwe product na de conferentie beschikbaar is voor interviews. ✚ P Laat jouw salesteam afspraken maken ls je thuis een feestje organiseert, wacht je dan af wie er op komt dagen? Of nodig je mensen uit en controleer je vooraf of ze langskomen? Wel zo prettig om te weten dat er voldoende gasten zullen zijn. A Waarom zou je het bij een beursdeelname anders doen? Al die inspanningen, die kosten en dan maar zien wie er langs loopt? Zorg dus dat jouw sales mensen hun relaties en prospects uitnodigen en beter nog, dat ze concrete afspraken maken. Hiermee sla je de eerste slag op een vakbeurs. Jouw aanwezigheid op de beurs is al voor de opening algemeen bekend, jouw stand is goed bezocht, jouw team maakt goed contact met interessante prospects & clients, jouw tijdelijke promotieplatform levert geheid resultaat op. ✚ STANDBOUW Fictief is een organisatie met een eigen visie. De wereld van beurzen is een fictieve wereld, maar de deelnemers verwachten terecht concrete commerciele resultaten. Fictief zorgt dat de slapeloze nachten voorafgaand aan de beurs verleden tijd zijn. Achterstraat 32 4153 AR Beesd T +31 (0)345 683765 F +31 (0)345 683654 E info@fictief.com www.fictief.com 032 Pagina 31

Pagina 33

Interactieve internet catalogus, deze tijdschrift of vakblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het naar een digitale publicatie omzetten van online folders.

EHBB 2011 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication