Standconcept Tekst Judith Munster Beeld Lex de Lang verovert harten op Horecava Voedselbank V oordat Jacqueline Sweers en Barbara van Waveren van wal steken, drukken ze mij nog één ding op het hart: eigenlijk is het verschrikkelijk dat in een land als Nederland meer dan vierhonderdduizend gezinnen onder de armoedegrens leven. Daarom is het goed dat Voedselbank Nederland – bestaande uit 135 regionale Voedselbanken – bestaat. Van Waveren: “Het is ongelooflijk hoeveel voedsel er dagelijks nodig is om de allerarmste mensen in Nederland een aanvulling op hun dagelijkse maaltijd te geven.” Brainstormsessies “En terwijl aan de ene kant steeds meer mensen een beroep op de Voedselbank doen, komt er aan de andere kant steeds minder voedsel binnen”, gaat Sweers verder. “Toen ik in mei vorig jaar als vrijwilliger bij de Voedselbank kwam, was er vooral behoefte aan meer voedsel. Met een aantal regiovrijwilligers organiseerden we brainstormsessies waarin de vraag ‘Hoe kunnen we extra voedsel uit de regio binnenhalen?’ centraal stond. Eén van de leden opperde ‘beurzen’. Het leek me een uitstekend idee om met name horecabeurzen te benaderen met de vraag of de Voedselbank het overtollige voedsel mocht ophalen. Dan hoeft de organisatie Het hart op de juiste plaats De stand van Voedselbank Nederland op de Horecava 2012 kwam tot stand dankzij de enthousiaste en belangeloze inzet van onderstaande partijen. “Dat een beursdeelname aan elke (non) profit organisatie grote meerwaarde kan bieden, hebben we als live communicatiebranche hiermee maar weer mooi bewezen”, aldus Luttikholt. “Het kon eigenlijk niet anders dan goed uitpakken: iedereen deed waar hij goed in was en ook nog eens met het hart op de juiste plaats.” 042 De ‘beursgang’, afgelopen januari, van Voedselbank Nederland is een regelrechte successtory te noemen. Jacqueline Sweers en Barbara van Waveren van de Voedselbank en rolf/">viktor Luttikholt van Stop-contact. com vertellen hoe de Voedselbank op de Horecava terecht kwam en waarom de beursdeelname zo’n doorslaand succes werd. ook geen kosten te maken voor de afvoer. Het leek me een echte win-win-situatie.” Sweers kwam erachter dat in januari weer een editie van de Horecava op stapel stond en waagde er een telefoontje naar de RAI aan. Joost Grasso, sales manager van de Horecava reageerde enthousiast. “Maar hij moest één en ander natuurlijk nog wel intern overleggen”, vertelt ze. “Drie weken voor de beurs werden we gebeld door de RAI. We mochten niet alleen exposanten benaderen om het overtollige voedsel op te halen, maar kregen ook nog eens de beschikking over een gratis stand van zestien vierkante meter. Fantastisch! Vanuit de stand konden we bezoekers informeren over het werk van de Voedselbank. Tegelijkertijd hadden we een uitvalsbasis voor onze mensen die op de beurs contacten zouden leggen met de standhouders.” Stop-contact.com rolf/">viktor Luttikholt “rolf/">viktor was echt de kartrekker van dit project. Hij bedacht samen met Media Mixers het standconcept en de strategie voor leadwerving vanaf het gangpad. Het mooie was dat hij steeds met nieuwe ideeën kwam die hij vervolgens – dankzij het vinden van enthousiaste partners – ook nog wist te realiseren. Ook op de stand zelf was hij de teambuilder die alles in goede banen leidde.” www.stop-contact.com Codex Marketing Solutions Martijn Beerthuizen “Martijn voorzag de stand van technische snufjes als bluetooth en WiFi.” www.codexmarketingsolutions.nl ACS Audiovisual Solutions Dennis Doelman “De bijdrage van ACS bestond uit een groot beeldscherm en vier laptops; onmisbare onderdelen van ons standconcept.” www.acsAudiovisual.com w Pagina 41
Pagina 43Scoor meer met een web winkel in uw catalogi. Velen gingen u voor en publiceerden edities online.
Expovisie voorjaar 2012 Lees publicatie 1Home