Eerste Hulp Bij Beurzen 2011 2 maanden maand 1 Verstuur regelmatige e-newsbrieven met nieuws over de beurs(deelname) naar het (potentiële) klantenbestand. Nodig relaties en (klanten) uit om naar de beursstand te komen. de standbemanning. Zorg dat ze alles weten over de producten en diensten, de werking van de stand, hoe Brief ze bezoekers aan moeten spreken, hoe ze zich dienen te gedragen etc. Maar bovenal: motiveer ze! een presentatie over de beursdeelname voor de directie en de overige collega’s. Zorg ervoor dat ze trots Hou op hun bedrijf en de beursdeelname zijn. persberichten (met daarin info over noviteiten) naar journalisten en nodig ze uit. Regel eventueel een Stuur interview met een directielid. Maak opvallende persmappen voor in de perskamer op de beurs. Brief de hostesses. Zij kunnen eventueel ook aanwezig zijn bij de briefing van de standbemanning. Vraag de exposantenpassen aan. Laat de standbouwer een laatste presentatie geven over de werking en functie van de stand. Laat het standpersoneel trainen. De beurs dagen Start en tijdens beurs Wat te doen? Regel een uur voor de beurs opent een kick-off meeting met de standbemanning. Herhaal dit dagelijks. de voortgang van de doelstellingen (aantal nieuwe contacten etc.) in de gaten. Onderneem actie als Hou resultaten achterblijven. Huur bijvoorbeeld een professional in die de bezoekers aanspreekt en binnenhaalt. Bezoek concurrenten. Hoe presenteren zij zich? Wat zijn hun noviteiten? Wat kun je van hen leren? Schrijf op wat goed gaat en wat niet. Wat werkt wel en wat niet? Qua standbemanning, qua werking stand, beursreclame et cetera. Reserveer eventueel vast beursruimte voor volgend jaar. Blijf bij de afbouw van de stand en ruim de waardevolle spullen als eerste op. een eerste evaluatie: hoe is het gegaan? Wat werkte wel en wat niet. Wat moet volgende keer anders? Hou Doelstellingen gehaald? Documenteer dit goed. Bedank de standbemanning. Zorg liefst voor een leuke beloning. Einde beurs Na de beurs Week na beurs Wat te doen? Stuur de prospects een bedankje voor hun bezoek aan de stand. Verstuur of mail het aangevraagde documentatiemateriaal. Bevestig gemaakte afspraken. Verdeel de leads intern onder de juiste personen en zorg dat ze worden opgevolgd. een grote evaluatie met alle standbemanners en het projectteam. Waren de bedrijfsdoelstellingen goed Hou vertaald naar de beursdoelstellingen? Zijn de beursdoelstellingen gehaald? Waarom wel, waarom niet? een inventarisatie van de totale beurskosten. Bepaal wat hiervan de consequenties voor toekomstige Maak beursdeelnames zijn. Maak een prognose wat betreft de return on investment. Zet alle nieuwe adressen in de database en hou de database up to date. Besluit de volgende beursdeelname, grootte stand, standlocatie et cetera. Zorg dat alle onderdelen van de beursdeelname nauwkeurig zijn gedocumenteerd: van budget tot draaiboek. 1 maand na beurs 2 maanden na beurs 3 maanden na beurs 055 Pagina 54

Pagina 56

Voor vakbladen, online onderzoeksrapporten en clubbladen zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw magazines.

EHBB 2011 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication