Voorwoord Eerste Hulp Bij Beurzen 2011 Colofon Het Eerste Hulp Bij Beurzenboek is een uitgave van Het Portaal Uitgevers in Wormer en is bestemd voor lezers van Expovisie en voor andere belangstellenden. Expovisie is hét vakblad voor iedereen die iets met beurzen te maken heeft, van organisator tot deelnemer en van bezoeker tot leverancier. We gaan voor het optimale rendement Lijkt het je heerlijk als de (potentiële) klanten naar jou toekomen? Dat je in een korte tijd met veel relaties van gedachte kunt wisselen. Of dat je jullie internationale contacten ook eens persoonlijk kunt ontmoeten en hen een gastvrij onthaal kunt bieden. Dat je jullie bedrijf of nieuw product aan de markt kunt tonen en direct de reacties kunt polsen. Of dat je veel nieuwe leads genereert, waarvan je ook nog eens de kwaliteit kunt inschatten. Neem dan deel aan een beurs. Want vak- en consumentenbeurzen zijn het meest geschikte marketing- en communicatiemedium om bovenstaande wensen te vervullen. Op een beurs kun je op een efficiënte manier persoonlijk contact maken met een grote groep mensen. Op een beurs kun je herkenning creëren bij jullie doelgroep. Jammer genoeg wordt door veel exposanten niet het optimale rendement uit een beursdeelname gehaald. De meeste bedrijven ‘staan’ wel jaarlijks op één of meer beurzen, maar echt ‘deelnemen’ doet lang niet iedereen. Belangrijke reden is dat bij menig bedrijf er niemand is die beursdeelnames als kerntaak heeft. Je zult nooit iemand op een feestje tegenkomen die zegt dat hij of zij exposant van beroep is. Vaak zijn er diverse medewerkers bij een beursdeelname betrokken, die het er allemaal ‘bij doen’. Het gevolg is dat binnen veel bedrijven het deelnemen aan een beurs vooral een logistieke operatie is, waar iedereen weer blij is als de stand naar wens is en het druk was op de beurs. Daar kom ik om de hoek kijken. Het is mijn passie is om bedrijven het marketingen communicatiemedium ‘beurs’ optimaal te laten gebruiken. Dat kan door elke beursdeelname projectmatig aan te pakken. Door duidelijke doelen te stellen en die vervolgens uit te werken in een beursconcept. Door veel aandacht te besteden aan het selecteren, instrueren en motiveren van de standbemanning. Door de klantcontacten goed op te volgen direct na de beurs. Via ‘mijn’ medium Eerste Hulp Bij Beurzen geef ik tips en adviezen over alle aspecten van een beursdeelname. Het is een instrument om de mogelijkheden van het medium beurs optimaal uit te nutten. Het helpt je de valkuilen te omzeilen. Zowel de strategische als organisatorische aspecten komen ruim aan bod. Laat je niet afschrikken door de uitgebreide checklist in deze uitgave. Het is niet toevallig dat ik die achterin heb geplaatst. Het is een handige leidraad, maar de kwalitatieve invulling van al deze aandachtspunten is veel belangrijker. We beginnen met na te denken over het waarom van jouw volgende beursdeelname, voordat we het logistieke traject ingaan. Wat deze dokter betreft mag die eerste stap gerust onder het genot van een goed glas wijn. Neem in ieder geval de tijd voor die eerste verkenning. Die levert verderop in het project ‘beursdeelname’ tijdwinst op en aan het eind van de rit een (veel) hoger rendement. Bestellen Wil je meer exemplaren van Eerste Hulp Bij Beurzen. Dat kan! Voor één exemplaar betaal je € 3,95. Het is ook mogelijk om grotere aantallen te bestellen tegen een gereduceerd tarief. Zo krijg je voor slechts 75 euro 25 exemplaren toegestuurd. Die kun je bijvoorbeeld als beursorganisator aan jouw exposanten geven zodat zij en dus ook jij een nog betere beurs draaien. Stuur een mail naar bestelling@ eerstehulpbijbeurzen.nl met daarin jouw contactgegevens en het aantal exemplaren dat je wilt aanschaffen. Uitgeverij Het Portaal Uitgevers Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer, Tel: 075 6475747 Info@hetportaal.com, www.hetportaal.com Redactie Edwin Nunnink Edwin.Nunnink@hetportaal.com Advertenties Marten Mulder, Tel: 06 54317087 Marten.mulder@hetportaal.com Traffic Wendy Aaftink, Tel: 06 54317086 Wendy.aaftink@hetportaal.com Vormgeving SDA Print + Media Beeldmateriaal iStockphoto.com Druk SDA Print + Media Copyright Niets uit deze uitgave mag worden over genomen, vermenigvuldigd of gekopieerd zonder schriftelijke toestemming van Het Portaal Uitgevers in Wormer. dokter Beurs De P.S. Net als in dit voorwoord tutoyeer ik je bij het geven van mijn adviezen. Niet uit gebrek aan respect, maar omdat het gebruik van ‘je’ boven ‘u’ voor mijn gevoel minder afstand creëert tussen mensen. En dat is wat ik graag bewerkstellig. 005 Pagina 4

Pagina 6

Voor clubbladen, online clubmagazines en spaarprogramma zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw club bladen.

EHBB 2011 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication