Eerste Hulp Bij Beurzen 2011 Design ook de standbemanning Wel merkcommunicatie via de stand en visuals, maar niet via het standteam? Uiteindelijk is het toch het de onderlinge interactie tussen standbemanning en beursbezoekers die voor een belangrijk deel het succes van de beurs bepaald. Dus design ook de standbemanning. nvesteren in beurskleding verdient zich geheid terug. Het geeft een professionele uitstraling. Het maakt de bezoeker meteen duidelijk wie het bedrijf vertegenwoordigt. Het helpt de standbemanning beseffen dat ze ‘on stage’ zijn; dat een beursdeelname compleet iets anders is als de dagelijkse routine. Het verhoogt de teamgeest. Kies een outfit die in lijn ligt met de look & feel van de stand. Zorg ook voor minimaal I één kledingsstuk of accessoire waarmee jouw standmedewerkers echt opvallen. Niet alleen voor hun herkenbaarheid. Je vergroot ook de kans dat de beursbezoeker zich het contact op de beurs langer blijft herinneren. Bedenk wel dat het standteam zich prettig moet voelen in de kleding. Als je erg wilt afwijken van hun dagelijkse (zakelijke) kleding, leg dan vooraf goed uit welke overtuigende reden je hebt om dit te doen (en heb deze overtuigende reden). Kies bij voorkeur voor lichte en luchtige kleding. De temperatuur op een stand kan immers flink oplopen en niemand wordt vrolijk van een bezwete gesprekspartner. En tot slot een reminder: vergeet de schoenen niet! ✚ Open vragen basis van een goed beursgesprek Blijft altijd leuk. Een spelletje open vragen stellen. Het valt altijd weer tegen, terwijl het de basis is van een goed beursgesprek. Verplichte kost dus bij de training van de standbemanning. et heeft geen zin om een verhaal af te steken tegen een beursbezoeker zonder dat je weet wie je voor je hebt en wat de behoefte van die persoon is. Als je tegen de verkeerde staat te praten of nutteloze informatie staat uit te wisselen, gaat dat ten koste van goede gesprekken met de juiste personen.Dus begin elk gesprek op de beursvloer met het stellen van open vragen. Vragen waar niet met ja of H nee op te antwoorden is. Een zogenaamde gesloten vraag heeft een grote kans om een ‘nee’ te scoren. Het gesprek valt dood, de prospect ontglipt, verloren tijd, een gemiste kans. Een aantal logische openingsvragen: • et welk doel bezoekt u deze beurs? M • aar welke producten of diensten bent u op N zoek? • oor welk bedrijft werkt u en wat is uw V functie? • an welk merk product/dienstverlener V maakt u gebruikt? Wat vindt u er goed aan? Wat valt er volgens u aan te verbeteren? • at zijn de belangrijkste criteria voor een W aankoop/samenwerking? • at vindt u zo op het eerste gezicht van W onze producten/diensten? ✚ DISPLAYS EN POP-UPS Nieuw de X-Gloo event-tent Met een opblaasbare event-tent van X-Gloo in uw huisstijl creëert u in een handomdraai een professionele uitstraling. Hij komt in verschillende maten. En die zijn onderling ook weer koppelbaar. De lichtgewicht tent uit een rugzak is door 1 persoon in 10 minuten op te zetten. Sint Eustatius 95 7333 NW Apeldoorn T +31 (0)55 5791300 E info@exposion.nl www.exposion.nl www.xgloo.nl 035 Pagina 34

Pagina 36

Voor sportbladen, online spaarprogramma en artikelen zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw kranten.

EHBB 2011 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication