Concept Geen standconcept zonder aandachtstrekker Wat is het onderdeel in jouw standconcept dat de aandacht trekt van passerende beursbezoekers? Wat zorgt ervoor dat jullie stand opvalt in de massa, dat bezoekers meer tijd nemen om jullie propositie tot zich te nemen en dat de standbemanning een extra handvat heeft om contact te leggen met een anonieme beursbezoeker. Een dergelijk element met ‘stopkracht’ mag in geen enkel standconcept ontbreken. topkracht kun je op verschillende manieren realiseren. Het hoeft niets groots te zijn. Het gaat om aandacht trekken te trekken van de beursbezoeker zodat je die even afremt. Dat geeft hem of haar extra tijd om te kijken wie jullie zijn en wat jullie te bieden hebben. Het geeft de standbemanning een lagere drempel om contact te leggen en te bepalen of deze bezoeker een potentiële klant is. S resultaat. Dus: hoe wordt onze boodschap duidelijk gemaakt en/of hoe zorgen we dat de standbemanning met de prospects onder de toeschouwers in contact komen? navigatie en maak het mogelijk om in en uit te zoomen en te bladeren en sliden. Beloning Wie wil er nu niet iets kunnen winnen of krijgen. Dus een beursactie met een korting of incentive of het uitdelen (is niet weggeven) van een echt hebbeding, trekt al snel de aandacht van menig beursbezoeker. Let op! We hebben het over een beloning. Die krijg/geef je niet voor niets. Presentaties Presentaties op een stand hebben niet alleen een functie waar het gaat om informatieoverdracht, maar kunnen in een (half-)open setting ook rekenen op een tweede ring aan (buitenstandse) toeschouwers. Een ideaal moment voor de standbemanning om contact te leggen. Beweging Draaiplateaus, lopende banden, schuddende displays. Het blijft effectief. Bewegende presentaties trekken de aandacht. Beweging kun je ook creëren met projectie. Een wisselende projectie in een bol bijvoorbeeld of op de vloer. Hospitality Gastvrijheid blijft een groot goed. Een gastheer of vrouw die passanten vraagt naar hoe het met hen gaat, interesse toont, ze eventueel uitnodigt om de stand in te komen. Een prima methode om prospects te selecteren. Interessante beursbezoekers worden doorgespeeld aan de standbemanning, anderen worden een prettige dag toegewenst. Een andere optie is het uitdelen van een hapje of een drankje, met als doel de passanten op een prettige en ongedwongen manier even af te remmen. ✚ Interactie Krijg je een bezoeker zover om aan iets mee te doen, dan heb je ook de volledige aandacht. De drempel is iets hoger dan bij de andere methoden, maar dat levert ook de kans van een meer blijvende herinnering of associatie op. Denk aan een spel of een interactieve presentatie. De drempel om daadwerkelijk een touchscreen of touch-tafel te gebruiken is met de komst van smartphones fors verlaagd. Andersom is het verwachtingspatroon fors verhoogd. Dus zorg voor een niet-lineaire Entertainment Goochelaars, (beurs)dokters, stewardessen, bouwlieden. Entertainers zijn er in overvloed en als ze hun werk goed doen weten ze de aandacht te trekken. Het is jouw taak om te zorgen dat het entertainment past in het beursconcept en leidt tot het gewenste ENTERTAINMENT Maak uw beursdeelname onderscheidend! Wij zorgen voor stopkracht en attentiewaarde. Acteurs gaan actief de interactie aan met beursbezoekers. Zij brengen bezoekers in contact met uw standbemanning. Filmpjes op www.beursacteurs.nl Koninginnegracht 38 2514 AD Den Haag T +31 (0)70 392 11 40 F +31 (0)70 392 12 80 E info@acteurs.nl www.beursacteurs.nl 010 Pagina 9

Pagina 11

Voor verenigingsbladen, online reclamefolders en PDF's zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw tijdschriften.

EHBB 2011 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication