Een halletje minder voor Heidelberg H eidelberg Druckmaschinen beperkte deze editie haar beursdeelname tot ‘slechts’ één complete beurshal. Waar in 2008 hal 1 en 2 het domein waren van deze fabrikant, paste de ‘stand’ deze keer geheel in hal 1. Alhoewel. In hal 2 stonden de partners van Heidelberg, voor de hospitality functie was buiten het beurscomplex een compleet restaurant opgetrokken en online excelleerde de drukmachinefabrikant eveneens. Ook met deze compactere deelname presenteerde Heidelberg zich op Drupa als vanouds als marktleider, met veruit de grootste beurspresentatie die 6.300 m2 in beslag nam. De presentatie op de beurs had als thema 'Discover HEI'. De focus lag sterk op actuele markontwikkelingen zoals 'lean' produceren, ecologisch verantwoord drukken, webto-print, print-on-demand en special effects. Duurzaamheid was een belangrijk aspect van Heidelbergs beursdeelname. Er werd extra aandacht besteedt aan duurzame processen, gerecycleerde materialen en herbruikbare modules. De CO2-uitstoot voor alle processen en materialen in relatie tot de beurs zijn gecompenseerd. Van projectmanagement, logistieke activiteiten (opbouw én afbraak), gebruik van de machines tijdens de beurs, reizen van en naar de beurs tot het verblijf van de standbemanning. Ook het verbruik van stroom, papier en inkt tijdens de beurs werd in deze calculatie meegenomen. Het bedrijf trekt haar fysieke deelname aan de beurs online door met een speciale website met daarop alle informatie rond haar beursdeelname. Hier is ook een interactieve 360° presentatie van de Heidelberg hal te zien. In het nabijgelegen Nordpark was voor de Drupa een compleet restaurant in alpenstijl opgebouwd. In deze ‘Sternberg-Alm’ werden relaties van Heidelberg vergast op eten en drinken, geserveerd door traditioneel uitgedoste alpenmeisjes en jongens, ‘s avonds ondersteund door live muziek. Over de totale kosten van haar beursdeelname laat de persenbouwer zich niet uit. Wel liet Heidelberg-CEO Bernhard Schreier weten dat het resultaat boven verwachting was met bijna tweeduizend orders. Er werden 550 vellenpersen verkocht, wat evenveel is als de helft van de jaarproductie van het afgelopen financiële jaar. s 007 Pagina 6

Pagina 8

Voor reclamefolders, online lesmateriaal en publicaties zie het Online Touch content management beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw clubmagazines.

Expovisie zomer 2012 Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication