w Tijdens CineEurope wandelde Rowan Atkinson als het ware van display naar display, regelmatig de toeschouwers indringend aankijkend. De Multiped als Twitterwall, waarbij de twitterfeed met alle tweets over het evenement prominent onder de aandacht wordt gebracht. v De Multiped als wayfinder en eventguide. Jeroen Veenstra demonstreert de Multiped op de IBC: “Exposerende bedrijven kunnen op deze manier extra opvallen en voor de organisator is het een manier om extra inkomsten te genereren.” v Renault vestigde bij de entree van de Autosalon van Brussel met Multiped de aandacht op haar nieuwe serie elektrische modellen. nent op het scherm. Op de ombouw kan dan bijvoorbeeld de hashtag gecommuniceerd worden, om de bezoekers te stimuleren deze te gebruiken in hun status updates. Een andere toepassing was begin november te bewonderen tijdens de eerste Amsterdam Film Week. In opdracht van UPC plaatste Tripitch Mediacreatives daar twee Multipeds, waarop de mobiele website van het filmfestival werd getoond. Via de touchscreen bediening konden de bezoekers het filmprogramma doorlopen en stemmen op de genomineerde films voor de Adam award. het bleek vooral lastig om een creatieve partij te vinden die kon omgaan met het grote formaat scherm. Het is toch wat anders dan een ontwerp maken voor een smartphone of tablet. Met Tripitch Mediacreatives heb ik die partij gevonden.” Ook het beeldscherm zelf biedt ruimte voor reclamemogelijkheden. Zo kunnen binnen de app banners en reclameboodschappen getoond worden. Het is zelfs mogelijk om een (promotie)video te integreren in het informatiescherm, waarbij wel rekening moet worden gehouden met het omgevingsgeluid op de locatie. Twitterwall De Multiped is ook inzetbaar als Twitterwall. In dit geval prijkt de twitterfeed met alle tweets over het evenement promiOpvallende videodisplay Het 46 inch LCD scherm is ook ‘gewoon’ als videodisplay te gebruiken. In combinatie met de passend bestickerde ombouw levert dat extra attentiewaarde op. Deze toepassing van de Multiped viel al te bewonderen tijdens de CineExpo, die in juni haar 15 en laatste editie in de RAI beleefde. Rowan Atkinson wandelde als het ware van display naar display, regelmatig de toeschouwers indringend aankijkend. De bestickering van de ombouw maakte duidelijk dat het hier om de introductie van de nieuwe Johnny English film ging. Op een vergelijkbare manier presenteerde Renault zich bij de entree van de Autosalon van Brussel. Zes om en om geplaatste Multipeds vestigden de aandacht op de nieuwe serie elektrische modellen van het automerk. s 059 Pagina 58

Pagina 60

Interactieve ewebshop, deze presentatie of maandblad is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het digitaal uitgeven van digi-catalogi.

Expovisie winter 2011 Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication