Standconcept Tekst De Jong & Verder Beeld Dehullu OPDRACHTGEVER Fiskars Group BEURZEN Ambiente Frankfurt en Woonbeurs Amsterdam ONTWERPBUREAU eigen ontwerp STANDBOUWER Dehullu De tijdloze vormgeving van iitala I n opdracht van Fiskars realiseerde Dehullu op de Ambiente 2011 in Frankfurt de stand voor hun merk iittala, een luxe serviesmerk. Met succes werd het concept op de Woonbeurs in Amsterdam herhaald. Skandinavische vormgeving Kenmerkend voor de iittala-collecties is de tijdloze en op duurzaamheid gebaseerde Skandinavische vormgeving, die haaks staat op de wegwerpmaatschappij. Eerlijk en functioneel, geïnspireerd op het leven van alledag. Door de jaren heen vormgegeven door designers van wereldformaat, zoals Alvar Aalto, Kaj Franck en Renzo Piano. In de lijn van deze historie zijn de stands op beide beurzen vormgegeven door de interne ontwerpstudio van iittala, die zowel de twee- als de driedimensionale uitingen voor haar rekening nam. Herbruikbare materialen De stand van 120 m² was deels opgetrokken uit herbruikbare materialen en bood behalve gastvrijheid ook gelegenheid om in separate Russisch grenen Het gebruik van speciaal geselecteerde bouwmaterialen zoals vloer- en wandplaten van Russisch grenen straalt niet alleen duurzaamheid uit; het hergebruik ervan voor meerdere stands was een bewuste keuze. Dat sluit overigens ook aan bij de insteek van Dehullu, die bezig is het ISO 14002-certificaat te behalen. Daarmee onderstreept het bedrijf niet alleen het interne milieumanagement, maar ook met betrekking tot advisering aan klanten. Genius Bar Aan het standconcept voor de Ambiente is voor de Woonbeurs een huiselijke ontmoeboxen verschillende collecties te bezichtigen. De wijze van presenteren komt overeen met de ingehouden en bewust gedoseerde presentaties, die kenmerkend is voor de shop-in-shops van iittalla: less is more. De thematiek was op de wanden gevisualiseerd. De ingetogen vormgeving van de stand sloot nauw aan op de designprincipes van iittala. tingsplek toegevoegd in de vorm van de zogenaamde Genius Bar; een speciaal ontworpen meubel die de verschillende functies van keuken-, woon- en werkruimtes in een in hoogglans wit gespoten meubel combineert. De presentatie sprak tot de verbeelding, mede dankzij de aantrekkelijk presentatie van producten alsof ze zo gebruikt zouden kunnen worden. ‘Fireplaces’ brachten de sferen in de afzonderlijke boxen tot leven. Dit waren moderne haardvuren met getemde vlammen voor gebruik binnenshuis. Letterlijk dus een gloedvolle plek, vooral met het oog op de naderende feestdagen. Boodschap Hoewel de doelgroepen op de Ambiente en de Woonbeurs van elkaar verschillen – professionals en consumenten - waren het beide voor iittalla zeer interessante manifestaties, waarbij de boodschap over eerlijke en functionele producten goed voor het voetlicht is gebracht. De volgende beurs waar dezelfde stand wordt gebouwd is de Parijse beurs Maison & Objet in januari 2012. s 049 Pagina 48
Pagina 50Scoor meer met een webshop in uw sportbladen. Velen gingen u voor en publiceerden catalogussen online.
Expovisie winter 2011 Lees publicatie 2Home