Beursnieuws Op www.expovisie.nl vindt u nog veel meer nieuws! Eemsdelta Expo speelt in op industriële bloei D e industriële bloei van het Eemsdelta gebied in Noord-Groningen, is de aanleiding voor een fysiek platform waar bedrijven uit deze regio elkaar kunnen ontmoeten. Groningen Seaports, Eemshaven.info en het nieuwe vakblad Eemsdelta Kringen organiseren in samenwerking met organisatiebureau Expolaan de Eemsdelta Expo. De beurs vindt plaats op 13 en 14 juni in een tijdelijk paviljoen in de Eemshaven. Karla Wielenga, directeur Eemshaven.info: “In de Eemsdelta regio, met een voortrekkersrol voor de Eemshaven, bruist het van de economische activiteiten. Er wordt miljarden geïnvesteerd in de bouw van elektriciteitscentrales en een op- en overslagterminal voor olie. Daarnaast dient de Eemshaven als uitvalbasis voor de bouw van windmolenparken op zee. De Eemsdelta is de aanjager van de noordelijke economie. Er liggen kansen en mogelijkheden voor het totale bedrijfsleven en met name voor het midden- en kleinbedrijf. De beurs Eemsdelta Expo is het ideale platform om je als onderneming te presenteren en contacten te leggen.” De vakbeurs zal plaatsvinden in een tijdelijk paviljoen van zo’n vierduizend vierkante meter dat in de Eemshaven wordt geplaatst. Centraal op de beursvloer wordt een congresruimte ingericht waar diverse inlooplezingen worden verzorgd. Duurzaamheid en energie, en dan met name windenergie, zullen een belangrijk thema van het congres worden. s www.eemsdeltaexpo.nl Horecava: 11% meer bezoekers dan in 2011 I n totaal brachten 56.619 professionals een bezoek aan Horecava 2012; dat is 11% meer dan in 2011. Horecava trok ook meer beslissers dan de vorige editie; ruim een derde van alle beursbezoekers is directeur of eigenaar. De Horecava werd gehouden van 9 tot en met 12 januari in Amsterdam RAI. De volgende Horecava vindt plaats van maandag 7 tot en met donderdag 10 januari 2013. s www.horecava.nl Recordomzet van 25 miljoen op huishoudbeurs D e huishoudbeurs blijkt onverminderd populair. Op de beursvloer werd door de ruim vierhonderd exposanten circa 25 miljoen euro omgezet. De 67e editie van de huishoudbeurs, die van 18 tot en met 26 februari werd gehouden in Amsterdam RAI, trok in totaal 246.998 bezoekers. Dit is een stijging van negen procent ten opzichte van vorig jaar. Ook de Negenmaandenbeurs, die tegelijkertijd plaatsvond, verliep succesvol. Uit onderzoek, gehouden onder circa 1.800 huishoudbeursbezoekers, blijkt dat gemiddeld € 101 werd uitgegeven op de beursvloer. Dit is vergelijkbaar met de voorgaande editie in 2011. 88% van de bezoekers heeft een aankoop gedaan, dat is 2% meer dan vorig jaar. 63% heeft dit besteed aan culinaire producten, 55% aan cosmetica en verzorgingsproducten en 44% aan mode en accessoires. Gemiddeld is de bezoeker 5,7 uur op de beursvloer 046 geweest, net als in 2011. 89% van de bezoekers beveelt een beursbezoek aan bij vrienden en familie en 80% geeft aan de huishoudbeurs in 2013 weer te bezoeken. Ook het nieuwe mode-outlet-evenement The Fashion Lisst is goed aangeslagen: 43% heeft hier een bezoek aan gebracht. Amsterdam RAI is zeer tevreden met het verloop van ‘het grootste vriendinnenfeest van Nederland’. Beursmanager Annette Kuiper: “De hele week was het gezellig druk, zagen we veel lachende gezichten en volle tassen. De sfeer op de beursvloer was goed, we ontvangen veel positieve berichten van zowel bezoekers als exposanten. De activiteiten en vele artiesten op Festival Fantastique trokken veel bekijks en ook het speciale VIP arrangement bleek erg populair.” De volgende huishoudbeurs wordt van 16 tot en met 24 februari 2013 gehouden in Amsterdam RAI. s www.huishoudbeurs.nl Pagina 45

Pagina 47

Heeft u een onderwijsmagazine, digitaalbladeren of digi-artikelen? Gebruik Online Touch: drukwerk online maken.

Expovisie voorjaar 2012 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication