Strategie Waarom gaan we naar de beurs? Waarom willen wij deelnemen aan deze beurs? Deze vraag moet je keer op keer stellen. Aan jezelf en/of aan het management. Een beursdeelname is te kostbaar om zonder duidelijke strategie op een beurs ‘te gaan staan’. De uitdrukking ‘Wij staan op de beurs’, geeft al aan hoe passief veel bedrijven aan beurzen deelnemen. B eurzen kunnen een belangrijk onderdeel zijn van alle verkoop- en marketinginspanningen. Als je tenminste gebruik maakt van de sterke kanten van het medium en als je de beursdeelname een geïntegreerd onderdeel maakt van de algehele verkoop- en marketingstrategie. Welk doel kunnen we met deze beursdeelname bereiken en met welke doelgroep brengt deze beurs ons in contact? Wat zijn de alternatieven? En als we dan op deze beurs gaan staan, wat is dan het budget, wie vormen het beursteam en hoeveel uren mogen ze besteden aan het project? Pas als deze vragen zijn beantwoordt, heeft het zin om aan de slag te gaan. Met een gericht doel voor ogen en met de zekerheid dat alle betrokkenen bewust het project aangaan. ✚ Daarom gaan we naar de beurs! Waarom gaan we op deze beurs staan? Dat is de vraag waar elke beursdeelname moet beginnen. Zonder doel geen resultaat. Zoeken naar het exacte antwoord moet eigenlijk een beetje pijn doen. 'No pain no gain'. Kies niet voor de makkelijke weg. Elke extra energie die je steekt in het uitwerken van het doel, betaalt zich later terug in de uitvoering. Nieuwe leads Nieuwe leads genereren op een beurs betekent extra opvallen, extra duidelijk communiceren wat jouw bedrijf doet en waarin het zich onderscheidt van de rest en een extra actieve houding van het standteam. Uitgangspunt is: hoe trekken we de aandacht van de juiste prospects en hoe selecteren we de beursbezoekers snel en zorgvuldig. municeren van het verhaal. Begin met de volgende drie vragen: • oe maken we de boodschap voor de H langslopende bezoeker in één oogopslag duidelijk • oe dragen we extra informatie op een H snelle en duidelijke manier uit • oe zorgen we dat de boodschap blijft H hangen een hapje en een drankje. Nodig de relaties persoonlijk uit en zorg dat de juiste mensen van het bedrijf aanwezig zijn om de relatie te ontvangen op de stand. Branding Het woord merkbeleving zegt het al. Hier gaat het om het juiste gevoel te koppelen aan jouw bedrijf of merk. Denk bij alles 'klopt de uitstraling?'. En het ultieme doel: 'Hoe zorgen we dat de beursbezoekers na hun bezoek aan de beurs (nog) beter over ons denken?'. ✚ Voorlichting Hier staat het overbrengen van de boodschap centraal. Alle aspecten van de beursdeelname moeten een bijdrage leveren aan het com- Relatiebeheer Verwennen hoort bij relatiebeheer. Maar een persoonlijke benadering is nog belangrijker. Goede hospitality gaat verder dan alleen STANDBOUW Creatief én Effectief! Artica ontwerpt en ontwikkelt beurspresentaties vanuit een totale communicatiegedachte. Niet alleen de stand, maar ook triggeracties en hulp bij aftersales. Maak van uw beurs geen momentopname, maar een echte marketingtool! Oldenzaalsestraat 21 7631 CT Ootmarsum T +31 (0)54 168 06 66 F +31 (0)54 168 07 66 E info@artica.nl www.artica.nl 008 Pagina 7

Pagina 9

Heeft u een reclamefolder, publitas of internet onderwijs magazines? Gebruik Online Touch: handleiding digitaal zetten.

EHBB 2011 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication