Eerste Hulp Bij Beurzen 2011 De vraag is of de e-mail het spamfilter weet te ontwijken en de attentiewaarde is door het vele mailverkeer laag. Vergeet de free publicity niet. Je hebt immers iets speciaals bedacht voor deze beurs, wat betekent dat jouw persbericht voorrang heeft in de redactionele kolommen van vak- en regionale bladen. Door een uitgekiend uitnodigingsbeleid leg je de basis voor veel bezoek aan jouw stand. Nodig relaties uit om naar de beurs en naar jullie stand te komen. Dat laatste stimuleer je door ze iets extra te beloven. Iets dat ze niet op jouw website vinden of allang van jullie weten. Het kan een relatiegeschenk zijn of nieuwe informatie. Een wedstrijd of een hapje en drankje. Als iemand naar de beurs komt en weinig tijd heeft, waarom zou hij of zij dan in ieder geval naar jullie stand willen komen? Van exposant tot beursprofessional Misschien doe je aan één beurs per jaar mee en vind je het elke keer weer een crime om de beurs tot een goed einde te brengen. Misschien doe je aan tien beurzen per jaar mee en is een beursdeelname voor jou gesneden koek. oe het ook zij, het is altijd handig om nog beter beslagen ten ijs te komen en jouw concurrenten een stap voor te blijven. Dat kan door het medium beurzen beter te leren begrijpen en dus beter in de vingers te krijgen. Je kunt beursprofessional worden door: • et lezen van nationale en misschien zelfs internationale vakbladen op h het gebied van beurzen, zoals Expovisie (www.expovisie.nl), Exhibitor magazine (www.exhibitoronline.com) en M+A (www.expodatabase.com) • et volgen van websites of twitteraccounts met beursnieuws en adviezen. h Zie een overzicht op www.eerstehulpbijbeurzen.nl/digitaal. • ragen te stellen aan andere exposanten/beursprofessionals. Dit v kan via twitter door toevoeging van @exposanten of via de website www.exposantennetwerk.nl. • e kick-off meetings van de beursorganisator te bezoeken. Vaak worden d tijdens deze bijeenkomsten tips gegeven voor een effectieve beursdeelname en je ontmoet mede-exposanten waar je kennis en ervaringen mee kunt delen. • ursussen, trainingen en workshops te volgen die over beursdeelname c gaan. Zoals de leergang Exhibition Event Management (www.masterineventmanagement.nl) en de beurstrainingen van Sales & Pepper (www.salesandpepper.com). • oeken te lezen over effectief deelnemen aan beurzen. Zie een overzicht b op www.eerstehulpbijbeurzen.nl/boeken. • eurzen te bezoeken. Ook beurzen die totaal buiten jouw branche liggen b en consumentenbeurzen. De inspiratie ligt voor het oprapen! ✚ H Samenhang Om samenhang te krijgen in dit hele traject te krijgen is het goed om een thema aan de beursdeelname te hangen. En dat moet geen sausje over de gebruikelijke standpresentatie zijn. Nee, het moet juist de basis zijn die helpt om het hele beurstraject te stroomlijnen. Het voorkomt dat je zijwegen bewandelt die leiden tot een diffuus beeld in jullie communicatie. Een beursdeelname is een piekmoment op het gebied van klantencontact. Zorg voor eenduidige communicatie met een duidelijk speerpunt. Vanuit dit thema ga je keuzes maken voor alle facetten van de beursdeelname. Doelstelling Deelnemen aan een beurs doe je niet omdat je er de vorige editie nu eenmaal ook exposeerde en ook niet omdat jouw concurrenten er staan. Je gebruikt de beurs als marketinginstrument om een bepaald doel te bereiken. Bepaal voor elke beursdeelname wat het specifieke doel is. Wat moet het jouw bedrijf opleveren? Probeer dit zo concreet mogelijk vast te leggen. Dat lijkt moeilijker dan het is. Het is net als bestellen bij de slager: je wilt zoveel ons van dit en zoveel stuks van dat. ✚ 051 Pagina 50

Pagina 52

Scoor meer met een webshop in uw mailings. Velen gingen u voor en publiceerden lesboeken online.

EHBB 2011 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication