Presenteren Spelregels voor catering of live cooking Catering op de stand? Live Cooking op de beurs? Volg deze spelregels en het wordt echt genieten voor jullie gasten. • org voor voldoende stroompunten voor alle Z apparatuur • org voor (24/7) nachtstroom voor koel/ Z vriesapparatuur • s er stromend water nodig? Zorg voor een I wateraanvoer- én afvoerpunt. • org voor voldoende servies of een vaatwasser. Z • ebruik professionele apparatuur. Ook voor G de koffie. • ook elektrisch, keramisch of via inductie: op K gas koken is in beurshallen niet toegestaan. • ook onder een afzuigkap. Dat is bij live cooK king een vereiste. • laats nooit een warmtebron (steamer, forP nuis) in de buurt van koel/vries apparatuur. • org voor voldoende ventilatie bij Z inbouwapparatuur. • ontroleer vooraf de service van de leveranC cier/verhuurder van de apparatuur. Wat zijn de opties als er iets tijdens de beurs kapot gaat. • eef HACCP regels na. L • et op bewaartemperaturen en tempeL ratuurbereik van de koelinstallatie. Niet iedere koeling is geschikt voor vlees- en visproducten. • org ook voor gekoelde opslag van de voorZ raden drank en etenswaren. • ontroleer de temperatuur van de etenswaC ren. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) voert ook inspecties uit op beurzen. • ek alles af in de koelkasten/vitrines. Dit D voorkomt uitdroging. ✚ Vijf vuistregels voor effectieve visuals Visuals vormen een effectieve vorm van communicatie op de beursvloer. Tenminste als je de volgende vijf vuistregels in acht neemt. eeld. Het heet niet voor niets visual. Een goed gekozen beeld brengt de boodschap beter over dan duizend woorden. Beelden kunnen meertalig, universeel en ondubbelzinnig zijn. Concrete beelden scoren beter dan abstracte. Snelheid. Een beursbezoeker beslist binnen drie seconden of hij de stand op komt of niet. Jouw slogan moet binnen die korte tijdspanne opgemerkt en begrepen worden. Test B de slogan onder medewerkers, relaties en familieleden. Observeer hun primaire reactie. Essentie. Mensen onthouden slechts de grote lijnen van een boodschap. Hoe bondiger je die formuleert, des te beter ze onthouden wordt. Tien woorden is het maximum, maar ga voor vijf. Voordeel. Vergeet je eigen zendingsdrang en verdiep je in de behoefte van jouw prospects. Communiceer wat zijn of haar voordeel is bij het kopen van jouw product of van het zaken doen met jouw bedrijf. Humor. Ook in een zakelijke context werkt een vleugje humor ontwapenend. Een knipoog doet de communicatie in een meer ontspannen sfeer verlopen en maakt de beursbezoeker meer ontvankelijk. Wie met zijn visuals een glimlach weet op te wekken, trekt zeker de aandacht en vergroot de kans dat de boodschap beklijft. ✚ BEURSADVIES Met vele jaren ervaring in de B&E-branche is Expobull uw adviseurs voor beurzen en evenementen. Zowel voor uw beurs als floormanagement als voor uw als deelnemer aan een beurs of evenement. Expobull, no bullshit! Postbus 2020 5260 CA Vught T +31 (0)73 503 2935 F +31 (0)73 503 2172 E info@expobull.nl www.expobull.nl 040 Pagina 39

Pagina 41

Scoor meer met een webshop in uw artikelen. Velen gingen u voor en publiceerden gidsen online.

EHBB 2011 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication