Eerste Hulp Bij Beurzen 2011 Zoek samenwerking met mede-exposanten Een kernelement van vakbeurzen is dat de branche zich gezamenlijk presenteert aan opdrachtgevers. Binnen dit collectief kun je als bedrijf extra opvallen door samen te werken met mede-exposanten. Door samen met enkele andere exposanten bezoekers uit te nodigen, een seminar aan te bieden of een borrel te organiseren vergroot je de kans op slagen aanzienlijk. oor een collectieve uitnodiging breng je jouw bedrijf voorafgaand aan de beurs ook onder de aandacht bij de relaties van de (tijdelijke) partnerbedrijven. Een gezamenlijk seminar of hospitality evenementje mag rekenen op een hogere D opkomst. Ten eerste is de groep die je uitnodigt groter en ten tweede kun je meer kwaliteit bieden. Zoek dus contact met bedrijven die aanvullend zijn aan jouw bedrijf om de bezoekers een extra interessant inhoudelijk programma te kunnen bieden en te profiteren van elkaars netwerk. Liever een partner van een succesvolle beursactiviteit dan alleenheerser over een middelmatige meeting. ✚ Leads verzamelen in vijf stappen Gaan jullie voor zoveel mogelijk leads? Leadgeneratie op beurzen vraag om een gedegen voorbereiding. De volgende vijf stappen brengen je een optimaal resultaat. egin bij het bepalen van het einddoel. Hoeveel leads zou je kunnen behalen op deze beurs. Maak een inschatting van de bezoekersaantallen en het aandeel voor jullie interessante prospects daarin. Kijk terug op (en registreer dus) eerdere beurservaringen. Ga natuurlijk wel elke keer voor een nieuw record. Welke informatie wil je minimaal hebben. Kies voor relevante gegevens. Heb je echt alle contactgegevens nodig van iemand? Bij vakbeurzen is het waarschijnlijk interessanter om te weten welke behoefte of vraag er leeft bij de betreffende persoon of wanneer er een nieuwe investering staat gepland. Voeg standaard een (vrij) veld ‘vervolgactie’ toe om gedane toezeggingen op de beurs te kunnen opvolgen. B Bepaal hoe je de gewenste informatie gaat verzamelen. Hoeveel mensen heb je nodig om iedereen aan te kunnen spreken? Zoek hulp als de aanvoer van beursbezoekers te groot is om te behappen door jouw standteam. Zet specialisten, een actie of een activiteit in om snel de prospects te kunnen selecteren. Gebruik badgescanners voor het snel registreren van contactgegevens en aanvullende vragen. Zorg voor een geïntegreerd systeem. Vraag aan de beursorganisator welke bezoekersinformatie beschikbaar is en hoe je die kunt koppelen aan jullie eigen registratiesysteem. Zorg dat de informatie die je op de beurs verzameld kunt importeren in jullie eigen crmdatabase. Beide zorgen voor een efficiënte intake en verwerking van de leadgegevens. Regel vooraf de opvolging van de leads. Leads zijn bederfelijke waar. Hoe langer je ze ongebruikt laat, hoe minder de waarde. Bepaal daarom vooraf hoe jullie (en wie) de leads direct na de beurs gaan opvolgen. ✚ 011 Pagina 10

Pagina 12

Heeft u een onderwijsmagazine, blue berry of web whitepapers? Gebruik Online Touch: brochure online zetten.

EHBB 2011 Lees publicatie 4Home


You need flash player to view this online publication