Beursdeelname s Nooteboom-trailers tijdens de MAN -Nooteboom Schwerlast Tag in november 2011, waar klanten de gelegenheid hadden om met speciaal transportcombinaties te rijden. s De semi-dieplader bij deze combinatie is van Nooteboom Trailers. “ Wij geven de ‘Pirelli-kalender’ van de transportwereld uit. Maar dan met mooie trailers in plaats van mooie vrouwen” Nooteboom exclusief het thema speciaal transport, waarbij klanten in de gelegenheid werden gesteld om met de nieuwste MAN trekkers en de nieuwste Nooteboom opleggers testritten te maken op het eigen testterrein van MAN in München. Nooteboom-kalender Bij Nooteboom Trailers krijgt de marketingafdeling de ruimte om geweldige beursconcepten te bedenken. Uitgangspunt is om een bezoek aan de stand laagdrempelig te houden. Van de Water: “We streven naar een informele sfeer op onze beursstand. Dezelfde sfeer die het familiebedrijf uitstraalt. Op bepaalde grote beurzen kiezen we ook wel eens voor specifieke thema’s. Dit voeren we dan door in onze beursstand en mailingcampagnes. Zo hebben we in het verleden op de BedrijfsautoRAI in Amsterdam mooie concepten neergezet. Met het beursthema ‘bouwen op Nooteboom’, hebben we toen tonnen kuub zand gestort, met daarin voertuigen met bouwmachines. Een andere keer was het thema ‘klaar voor de toekomst’: toen hebben we een futuristische stand gebouwd, compleet met lasershow. Rondom de beurzen sturen we klanten en prospects een uitnodiging voor de beurzen waar we vertegenwoordigd zijn. Ook communiceren we onze beursdeelname in persberichten, op onze website, in de handtekening van de medewerkers in de mails en op offertes. Daarnaast geven we elk jaar een luxe kalender uit, met daarop onze beursdeelnames. Daar besteden we veel aandacht aan door middel van mooie fotografie. Dat is een collectors item. Klanten zijn er dol op. Het is de ‘Pirelli-kalender’ van de transportwereld, maar dan zonder de blote vrouwen.” Binnen en buiten Nooteboom staat zowel op binnen- als buitenbeurzen en op combibeurzen. Van de Water: “Voordelen van buitenbeurzen zijn: veel lagere kosten en minder standbouw. Je hebt geen tapijt en minder verlichting nodig. Nadeel is dat het weersafhankelijker is. Imagotechnisch zijn er binnen meer mogelijkheden. Vaak neemt onze binnenstand 350 vierkante meter in. Op de BedrijfsautoRAI waren we in het verleden één van de grotere exposanten. Ook op de Duitse beurzen staan we met een grote stand, vaak op een prominente plaats. Mijn voorkeur gaat uit naar een kopstand of een eilandstand. Belangrijk is ook het juiste umfeld. Tijdens Bauma staan we tussen kranen en ander zwaar transport of bouwmachines. Het mooiste is om met aanverwante industrie te staan, zoals leveranciers en collega bedrijven. Het concept voor binnenstands ontwerpen we zelf. We doen zelf de vormgeving en de communicatie. Uiteraard werken we voor de opbouw wel samen met enkele leveranciers.” Standbouw We hebben voor de standbouw geïnvesteerd in Aluvision, een modulair aluminium bouwsysteem voor beursstands, waar we sinds 2007 mee werken. Het wordt geleverd door Cialona Expo, een fullservice standbouwer uit Helmond. Zij maken ook de bouwtekeningen voor onze kleinere binnenstands. Daarnaast hebben we begin 2000 geïnvesteerd in aluminium trussen. Het materiaal ligt opgeslagen bij EcoLicht in Cuijk, een bedrijf dat is gespecialiseerd in lichtontwerp, rigging, event- en theatertechniek. Zij doen veelal de standbouw van de kleinere stands en verzorgen op al onze binnenstands het lichtontwerp. We hebben zeer gunstige prijsafspraken kunnen maken, omdat zij onze trussen mogen gebruiken voor hun andere klanten. Ook voor de opslag van de trussen bij Ecolicht worden geen kosten aan ons doorberekend. Op deze manier proberen we onze beurskosten enigszins in de hand te houden. Voor de bouw van grote binnenstands schakelen we Cialona in. Voor de buitenstands maken we bijna altijd gebruik van speciale Hospitality trailers van Special Event Service uit Assen. Zij beschikken over zeer gespecialiseerde trailers die we zowel in de breedte als in de hoogte kunnen uitschuiven, zodat er zelfs een extra etage ontstaat. Eén van deze hospitality trailers is overigens gebouwd op een Nooteboom chassis.” s 009 w Pagina 8

Pagina 10

Heeft u een vakblad, virtualpaper of e-folders? Gebruik Online Touch: handleiding digitaal bladerbaar publiceren.

Expovisie winter 2011 Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication