Energy Forum in Brussel uitgesteld D e Belgische beursorganisatie Artexis, die enkele maanden geleden de beurs Energy Forum overnam, heeft besloten het evenement een jaar uit te stellen. Energy Forum stond gepland voor 16 en 17 november van dit jaar. De nieuwe data zijn 14 en 15 november 2012 in Brussels Expo. “We hebben deze beslissing genomen omdat we de beurs willen laten uitgroeien tot dé ontmoetingsplaats van alle grote energiespelers in België”, aldus exhibition manager Gregory Olszewski. “Bij de beurs Realty, de business summit voor vastgoedprofessionals, hebben we hetzelfde gedaan. Voor Realty was anderhalf jaar de tijd nodig om de beurs op de rails te zetten. Energy Forum krijgt nu ongeveer evenveel tijd en kan op die manier uitgroeien tot de business summit voor energieprofessionals.” Energy Forum mikt op België’s vierduizend grootste energieverbruikers als bezoeker. Velen onder hen werden door het team van Artexis al bevraagd over wat ze op een beurs als Energy Forum willen zien. Olszewski: “Steeds weer komen bevoorradingszekerheid, prijs, financieringsmethodes, energiebesparingen en hernieuwbare energie als hot topics naar voren. Daar zullen we met Energy Forum dan ook zeker op inspelen.” s www.energy-forum.be Nieuw: Holland Beurs Holland Flowers Festival terug naar Bovenkarspel D e 79e editie van het Holland Flowers Festival, voorheen bekend als Westfriese Flora, wordt in 2012 als vanouds in Bovenkarspel gehouden. Vorig jaar maakte het festival een uitstapje naar Agriport, aan de A7 bij Middenmeer. Vanwege uitbreiding van veel bedrijven op Agriport A7 moest de organisatie weer op zoek naar een andere locatie. De keuze voor de ‘vertrouwde’ locatie, bij CNB Koel- en preparatiebedrijf in Bovenkarspel, Noord-Holland, was volgens de organisatie snel gemaakt. Wim Boon, voorzitter van het Holland Flowers Festival: “Voor de toekomst van de tentoonstelling is het belangrijk dat we niet steeds heen en weer verhuizen. We hopen dan ook dat we hier een flink aantal jaren kunnen blijven.” De komende tentoonstelling wordt gehouden van 22 tot en met 26 februari 2012. s www.hollandflowersfestival.nl Conceptum! koopt Promofactory C onceptum! Group uit Overijse heeft de beurstitel Promo Factory gekocht van Artexis en gaat de titel onder brengen in haar beurs Business Meeting Solutions. Eind augustus besloot Artexis om de vakbeurs European Meetings & Incentive Fair, kortweg EMIF, en het bijbehorende Promo Factory in de etalage te zetten. Op de deelmanifestatie deed Conceptum! Group met succes een bod. “Om alle misverstanden te vermijden: we hebben niet EMIF overgekocht, enkel Promo Factory”, licht general manager Florent Godin n samenwerking met partners als Brederode Standbouw, Libéma en EuroTicket heeft ConcepThink een nieuw beursconcept ontwikkeld: Holland Beurs. De Holland Beurs laat zien wat er allemaal in eigen land te beleven is en moet het startsein worden voor een vers ‘Er-op-uit Seizoen’. I van Conceptum! Group toe. “We hebben niks met business travel, maar des te meer met andere niches die onder de grote koepel van EMIF een plek vonden: gadgets en relatiegeschenken, diensten voor meetings en conferenties, visuele en evenementiële communicatie. De bedoeling is om het aanbod open te trekken en onder de vlag Business Meeting Solutions verder te varen.” De eerstvolgende editie van Promo Factory/Business Meeting Solutions vindt plaats op 21 en 22 maart 2012 in paleis 2 van Brussels Expo. s www.business-meeting-solutions.com De eerste editie van Holland Beurs staat gepland van 29 maart tot en met 1 april in Expo Haarlemmermeer. “Met de Holland Beurs spelen we in op de trend dat Nederlanders steeds vaker geïnteresseerd zijn in de eigen cultuur en in uitstapjes dicht bij huis”, vertelt Michel Reimus van ConcepThink. “Kijk maar eens naar het grote succes van tv-programma’s als ‘Boer zoekt vrouw’ en ‘Ik hou van Holland’ of de toenemende interesse in streekproducten.” De organisatie moedigt deelnemers aan om samen te werken en creatief te zijn. Reimus: “Samenwerking levert extra voordeel op. Denk bijvoorbeeld aan hotels of attracties uit een bepaalde regio die zich gezamenlijk presenteren. Daarnaast stimuleren we deelnemers om iets mee te nemen of te doen wat hun onderneming of activiteit kenmerkt. Zoals de Langnek van de Efteling of de tulpen van de Keukenhof. In overleg met ons is veel mogelijk en een flinke dosis creativiteit zullen we zeker belonen.” s www.hollandbeurs.nl 065 Pagina 64

Pagina 66

Interactieve digi-webshop, deze uitgave of presentatie is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van pdf naar digitaal converteren van digi flyers.

Expovisie winter 2011 Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication