w hen aan de praat raakte over mijn idee voor een beautybeurs, reageerden ze gelijk enthousiast. Dat resulteerde in de oprichting van de stichting Fabulous Visions, afgekort ‘Fab Visi’. Ons doel is om bedrijven en organisaties, die zich met hun producten of diensten op de Aziatische, Afrikaanse en Caribische vrouw richten, een platform te bieden. Hoe is de eerste editie gegaan? De eerste editie zou op 5 november plaatsvinden, maar door de vele enthousiaste reacties, hebben we besloten de beurs naar zondag 1 april 2012 te verplaatsen. November was met name voor de buitenlandse exposanten niet haalbaar. En die merken willen we er graag bij hebben, want zij hebben juist de producten die op de Nederlandse markt nog niet bekend zijn. We rekenen op minimaal drieduizend bezoekers, maar gezien de promotiecampagne via radio, tv, kranten, tijdschriften, posters en flyers, verwachten we er eigenlijk nog veel meer. Hoe hebben jullie zaken als standbouw, tapijt en meubilair geregeld? Bijna alles halen we bij leveranciers van het World Fashion Centre. Van de beursplattegrond, tot het podium, de verlichting, de beveiliging en de standbouw. Verder hebben we taken uitbesteed aan enthousiaste vrijwilligers. Heel fijn, want daardoor kunnen wij ons op de inhoud richten. Het contact met standhouders en sponsors, de bezoekerswerving, het entertainmentprogramma, de promotie: er is genoeg te doen. Wat is je opgevallen aan het organisatievak? Iedereen is heel enthousiast over het concept en iedereen wil graag meedoen. Ondanks dat kost het toch wat overredingskracht om de mensen daadwerkelijk over de streep te trekken. Verder gaat er veel meer tijd en energie in de organisatie zitten dan ik me vooraf had gerealiseerd. Men wil je toch graag persoonlijk spreken, dus ik ben de laatste tijd veel onderweg. Dat geeft overigens niets, want ik vind het ontzettend leuk om te doen. Wat zijn jullie toekomstplannen? Als de beurs een succes wordt, wordt het een jaarlijkse activiteit. Daarnaast gaan we aanvullende kennis- en netwerkbijeenkomsten in het land organiseren, voor bijvoorbeeld kapsalons of visagisten. Het gaat erom dat we met onze activiteiten bijdragen aan het tentoonspreiden van al het moois rond haar, schoonheid en mode voor de Afrikaanse, Caribische en Aziatische vrouwengemeenschap. s Verwenevent voor ladies only BEURS Wauwwateenvrouw Verwenevent INITIATIEFNEMEr Mariel van den Donk / Wendie Hagendoorn LOCATIE De Voetnoot in Almere DATUM 16 september 2011 s Mariel van den Donk (links) en Wendie Hagendoorn: “Op het Wauwwateenvrouw Verwenevent hoeven vrouwen eens een keer niets.” Het beursconcept? Mariel van den Donk en Wendie Hagendoorn: “Vrouwen moeten heel veel van zichzelf: werken, voor de kinderen zorgen, het huishouden doen, er leuk uitzien, sporten, sociale contacten onderhouden... Op het Wauwwateenvrouw Verwenevent hoeven vrouwen eens een keer niets. Hier mogen ze juist alles doen wat ze leuk vinden: gezellig shoppen, zichzelf laten verwennen en lekker eten. Eindelijk een beetje quality time met jezelf! Hoe is het idee ontstaan? “We zijn allebei moeder en eigenaresse van twee (web) winkels en zijn zelf ook altijd aan het rennen en vliegen. Van vrouwen om ons heen hoorden we hetzelfde. Zo kwamen we op het idee om een verwenevent te organiseren. Oorspronkelijk dachten we aan een soort netwerkbijeenkomst met een paar stands erbij. Als locatie hadden we de kleine toneelzaal in De Voetnoot in Almere gereserveerd. We dachten: ‘honderd vierkante meter: als we dat maar vol krijgen.’ Maar we kregen zoveel aanmeldingen dat we al snel de grote toneelzaal van honderdvijftig vierkante meter erbij konden boeken. Het inzetten van social media - facebook, twitter en linkedin – heeft een belangrijke rol gespeeld bij het binnenhalen van deelnemers en bezoekers. Via internet bouwden we een heel netwerk van vrouwen op en velen van hen kwamen met leuke ideeën en initiatieven. Daar stonden wij natuurlijk open voor. Het Wauwwateenvrouw Verwenevent is dan ook niet alleen door ons, maar door alle enthousiaste meedenkers tot stand gekomen.”” Hoe is de eerste editie gegaan? “Vooraf hadden we gezegd: ‘Als er vijftig vrouwen komen, dan is dat mooi.’ Maar toen we om drie uur met alle standhouders naar buiten liepen om het event officieel door de wethouder te laten openen, stond er al een enorme groep te wachten. In totaal hebben zo’n 250 vrouwen het Verwenevent bezocht. We hadden de grote toneelzaal ingericht als marktplein, waar naar hartelust geshopt kon worden. Op het verwenplein konden bezoekers gemasseerd worden, hun nagels laten doen, een glamour fotoshoot laten maken en meer. Aan het eind van de dag was er een modeshow en na afloop van de beurs konden zowel standhouders als bezoekers genieten van een lopend diner à vijftien euro met Spaanse tapas en champagne. Daar kon men zich vooraf voor aanmelden en dat 061 Pagina 60

Pagina 62

Voor kranten, online nieuwsbrieven en rapporten zie het Online Touch online publisher CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw archief.

Expovisie winter 2011 Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication